Marketing na rynku farmaceutycznym. O czym trzeba wiedzieć?

0
53
4/5 - (1 vote)

Zasady reklamy dla firm farmaceutycznych są inne niż w przypadku branży spożywczej, kosmetycznej, odzieżowej lub motoryzacyjnej. Promowanie leków, suplementów diety i wyrobów medycznych jest objęte surowszymi obwarowaniami, a próby łamania przepisów są karane. Jak można reklamować swoje produkty i usługi w branży farmaceutycznej? Sprawdź, na czym polega marketing dla tych specyficznych towarów.

  1. Marketing farmaceutyczny a prawo
  2. Jak reklamować się na rynku farmaceutycznym?
  3. Suplementy diety – zasady reklamy

Głównym celem tworzenia leków, suplementów i wyrobów medycznych jest rozwiązanie konkretnego problemu zdrowotnego. Stosowanie wyrobów tego typu w sposób inny niż zalecany może doprowadzić go pogorszenia zdrowia, a w skrajnych przypadkach przyczynić się do utraty życia. Z tego powodu przepisy z zakresu marketingu farmaceutycznego jednoznacznie zakazują pewnych form reklamy, w szczególności określania produktów tego typu jako najlepszych. Dowiedz się, jak prezentować produkt leczniczy obiektywnie.

Marketing farmaceutyczny a prawo

Prawo dotyczące marketingu leków, wyrobów medycznych i suplementów diety dotyczy zarówno producentów i hurtowni farmaceutycznych, jak i aptek oraz innych podmiotów, które sprzedają tego typu towary. W obowiązujących ramach prawnych nie ma miejsca na to, by sektor farmaceutyczny obiecywał klientom jakiekolwiek działanie preparatu niemające pokrycia w rzeczywistości. Wszystkie leki, wyroby medyczne i suplementy diety muszą być przedstawiane w sposób obiektywny. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim marketing farmaceutyczny nie może naruszać praw pacjentów i wprowadzać ich w błąd co do sposobu działania produktu.

Jeśli szukasz reklamy w branży farmaceutycznej, zapoznaj się z ofertą: https://locatheart.com/pl/uslugi-tlumaczeniowe-i-seo-dla-branzy-suplementow-diety/

Jak reklamować się na rynku farmaceutycznym?

Reklama na rynku skupia się przede wszystkim na przedstawieniu informacji praktycznych, które pomagają pacjentom i konsumentom zadecydować, jakie produkty są przeznaczone dla nich i ocenić jakie efekty da ich zastosowanie. Producent nie może obiecywać, że dany preparat na pewno przyniesie określony rezultat i że jest lepszy od innych produktów o podobnym lub identycznym składzie. Dodatkowo każdy suplement i lek musi być reklamowany z podaniem informacji o konieczności zapoznania się z treścią ulotki albo zasięgnięcia porady lekarza lub farmaceuty przed zastosowaniem danego preparatu.

Jeśli chodzi o reklamę w przemyśle farmaceutycznym, każdy podmiot ma prawe publikować treści edukacyjne związane z jego ofertą. W ten sposób producent może poinformować, w jaki sposób stosować preparaty i jakie są korzyści z sięgania po konkretną substancję czynną. Dodatkowo w treściach tego typu powinny znaleźć się informacje o wskazaniach i przeciwwskazaniach do przyjmowania leku lub suplementu. Ponadto producent może publikować porady dotyczące profilaktyki zdrowotnej różnych schorzeń w celu budowania zaufania do swojej marki.

Suplementy diety – zasady reklamy

Marketing farmaceutyczny w przypadku suplementów diety jest regulowany szeregiem przepisów, które przede wszystkim zabraniają informowania klientów, że suplement działa na konkretną chorobę lub że jego stosowanie daje określony skutek. W reklamie może znaleźć się jedynie informacja o składnikach suplementu i ich wpływie na organizm. Muszą to być informacje obiektywne bez obiecywania nierealnych efektów, by napędzić sprzedaż produktu. W przypadku naruszenia przepisów producent otrzymuje karę finansową, nakładaną przez odpowiednie organy państwowe.